W nowym odcinku Marta Ulman i Kuba Kwaczyński razem z zaproszonym gościem – Karoliną Bąkowską, ekspertką od gaming w agencji GoldenSubmarine – zastanawiają się czy w 2021 roku, gdy tak wiele marek już zainwestowało w obszar gamingu, jest jeszcze sens rozpoczynać tam działania? A jeżeli tak, to jak się wybić na tle konkurencji? I pada odpowiedź na najważniejsze pytanie: kto tak naprawdę gra w te gry?
Zapraszamy do odsłuchania 20 odcinka: gaming na celowniku marek
Podcast dostępny jest również na:
- Spotify: https://open.spotify.com/show/6ghSR6N4C5SzUWPtTq1y5k
- Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/mamy-na-to-slajd/id1493538985?uo=4
- YouTube: https://youtu.be/oR_2UQbepr4
Gaming na świecie
Wg danych Gameset 17 milionów Polaków (w wieku 9-55 lat) gra w gry . Aż 47% z nich to kobiety[1] (wg Polish Gamers Research 2020)! I nie grają tylko w Candy Crush Saga czy The Sims, ale także wysokobudżetowe tytułu takie jak FIFA, GTA czy CS. Jedna z najlepiej opłacanych zawodowych gamerek na świecie to Sasha “Scarlett” Hostyn. Ma na swoim koncie ponad 300 mlin dolarów, które zdobyła grając w StarCraft’a. To tylko jeden z wymiarów gamingu, który może być dla wielu zaskakujący.
Okazuje się bowiem, że gamerzy to nie tylko nastoletni chłopcy. Wśród graczy dominują osoby 25+, ale pojawiają się też te zdecydowanie bardziej dojrzałe. W 2019 osoby powyżej 45 r.ż. stanowiły 14% z 17 mln graczy w Polsce[3]. Hitem internetu jest Chezjusz – 70letni dziadek z Minecrafta, który ma ponad 275k subskrypcji na YT.
To tylko niektóre z zaskakujących danych i informacji o gamingu, którymi dzielą się z Wami Karolina, Marta i Kuba. W odcinku zdradzają także, co jest ważne i na co zwrócić uwagę projektując kampanię gamingową, by w zalewie tego typu działań, nasza marka została zauważona.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka. Jak zawsze najważniejsze wnioski oraz przydatne linki można znaleźć również w tytułowym slajdzie dostępnym poniżej.
Prezentacja towarzysząca 20. odcinkowi: gaming na celowniku marek
Poprzedni odcinek o Raporcie strategicznym IAB
[1] https://brief.pl/iqs-i-gameset-kobiety-stanowia-47-graczy-w-polsce/
[2] https://polishgamers.com/pgr/polish-gamers-research-2020/the-demographical-profile-of-polish-gamers/the-gender-of-polish-gamers-what-are-women-playing-what-are-men-playing/
[3] Polish Gamers Research 2019