W trakcie pandemii wszyscy mieliśmy więcej wolnego czasu, który spędzaliśmy przede wszystkim w domach, więc rozsmakowaliśmy się w takich rozrywkach jak klocki, puzzle, gry planszowe czy komputerowe. Rozrywkach do tej pory zarezerwowanych dla dzieci. Globalne trendbooki poświęciły zjawisku udorośleniu zabawy sporo miejsca. Tymczasem okazuje się, że potrzeba zabawy jest w nas od zawsze! Czy zatem nasilające się zjawisko zabawy dorosłych można wykorzystać w marketingu i rozwoju biznesu? I czy guilty pleasure zawsze musi być guilty?
Jesteście ciekawi odpowiedzi na te i inne pytania? Posłuchajcie najnowszego odcinka podcastu “Mamy na to slajd”!
Zapraszamy do posłuchania na:
- YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r4oi_MwsSE0
- Spreaker: https://www.spreaker.com/show/mamy-na-to-slajd
- Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/mamy-na-to-slajd/id1493538985?uo=4
- Spotify: https://open.spotify.com/show/6ghSR6N4C5SzUWPtTq1y5k
- Google Podcasts: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly93d3cuc3ByZWFrZXIuY29tL3Nob3cvNDE4OTQ0Mi9lcGlzb2Rlcy9mZWVk
Zabawa, wbrew pozorom, to nie tylko rozrywka, to bardzo ważna część naszego życia. Potrzeba miłości, pracy, ale również… zabawy właśnie jest według Martina Seligmana – psychologa i twórcy pojęcia “psychologia pozytywna” – jest jednym z kluczowych elementów naszej psychiki i zdrowia psychicznego! W 2022 roku kolorowe trendbooki poświęcają zjawisku zabawy dorosłych coraz więcej uwagi, trend ten zyskuje na popularności, a w gruncie rzeczy nie jest to żadna nowość. Bawiliśmy się dużo wcześniej!
W odcinku dzielimy się wynikami badania jakościowego oraz ilościowego zrealizowanego we współpracy z SW Research. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na kluczowe pytania: czy dorośli w ogóle się bawią, co ich do tej zabawy zachęca, a co wstrzymuje? Dlaczego mężczyźni grając w gry komputerowe mają wyrzuty sumienia? Czy kupujemy zabawki dla dorosłych? A jeśli tak, to dlaczego najczęściej są to klocki Lego?
Prezentacja z Forum IAB 2022 omawiająca ten temat.