Bóbr Dyzio i robot E-Dżul, to dwaj bohaterowie edukacyjnych gier dla dzieci, które na zlecenie Ministerstwa Środowiska stworzyła agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Agencja opracowała scenariusze, zaprojektowała i wykonała szaty graficzne oraz mechanizmy działania obu gier. Dostępne są one na urządzenia mobilne – smartfony i tablety działające na platformie Android.
Zadaniem GoldenSubmarine było stworzenie gier uczących dzieci jak dbać o środowisko naturalne. Kierowane są one do dwóch grup docelowych: 3-6 oraz 6-11 latków i dostosowane są do różnych poziomów posiadanej wiedzy oraz zdolności ruchowych.
Młodsi gracze poznają ciekawostki na temat zwierzęcych mieszkańców Narwiańskiego Parku Narodowego, a przy okazji rozwijają swoją spostrzegawczość i koordynację. Bohaterem i narratorem gry jest bóbr Dyzio, któremu użytkownik pomaga zbudować statek. Zadaniem gracza jest pokonanie w jak najkrótszym czasie czterech rzecznych labiryntów. Może to osiągnąć odpowiednio poruszając tabletem lub smartfonem. Pomiędzy kolejnymi, coraz trudniejszymi etapami, gracz poznaje informacje na temat żyjących nad Narwią zwierząt.
Bohaterem gry dla starszych graczy jest robot E-Dżul, który zasilany jest wyłącznie czystą energią. Pomagając mu się naładować, gracz poznaje informacje na temat odnawialnych źródeł energii oraz sposobach jej wykorzystania. Każdy etap składa się z dwóch kroków. W pierwszym użytkownik potrząsa urządzeniem i losuje wybrane źródło energii. W drugim kroku ma za zadanie dopasować do niego karty przedstawiające przedmioty, zjawiska czy symbole. Każda kart opatrzona jest krótkim opisem.
Gry dostępne są na platformie Android. Znajdujące się w nich wszystkie materiały merytoryczne tworzone były przy współpracy ze specjalistami. Więcej informacji o tym i innych projektach dla dzieci znaleźć można na dedykowanej edukacji dziecięcej stronie Ministerstwa: http://dzieci.mos.gov.pl/.