Po tylu latach czekania, gdy już wszyscy stracili wiarę w „rok mobilności”, on właśnie nadszedł. Marketing mobilny dostrzega coraz więcej marketerów. Widzą oni, że mobilność zmienia sposób zachowania ich grup docelowych. Fajnie, że znalazło to również odzwierciedlenie w branżowym konkursie MIXX Awards. Od tego roku wprowadzono kategorię „Mobile / apps / tablets”.
Wczoraj mieliśmy przyjemność odebrać nagrodę właśnie w tej kategorii. Otrzymaliśmy dwie, z trzech, nominacji dla naszych projektów: „ŠKODA Yeti App” i „The Salt Mine” dla Kopalni Soli „Wieliczka”. Wygrała aplikacja „The Salt Mine”.
Tworząc ją nie szliśmy na kompromisy jakościowe
Wszystkie elementy graficzne, animacyjne, wideo ocierają się o granice technicznych możliwości urządzeń. Oczywiście wymagało to długiego i żmudnego etapu testowania, na którym ze względów wydajnościowych musieliśmy zrezygnować z niektórych elementów. Czekają na mocniejszy sprzęt :), ale pewnie już za jakiś czas warto będzie pobrać aktualizacje. „The Salt Mine” ukazuje piękno wielickich podziemi i przenosi je do mobilności. W połączeniu z filmami i animacjami oddaje w pełni czar tego miejsca.
Starannie poznaliśmy solną materię
W fazie przygotowań, gdy już wszystko było strategicznie i kreacyjnie poukładane, każda z podziemnych komnat została sfotografowana tak, by dało się stworzyć dobrej jakości panoramy 3d. Zdjęcia należało później przerobić tak, by dało się płynnie korzystać z panoram na urządzeniach mobilnych. To była mrówcza i wymagająca dobrego sprzętu praca. Nakręciliśmy mnóstwo filmów z podziemi, spędziliśmy tam dwa dni wsłuchując się w opowieści przewodników, by dokładniej oddać atmosferę tego unikalnego miejsca.
Zobacz case study aplikacji mobilnej The Salt Mine
Cały artykuł do przeczytania na gomobi.pl
Autor: Grzegorz Krzemień